12.12.2010

Hiihtämisen harjoittelua

Nyt on uusien suksien myötä tullu viime päivien liikuntasuoritukset tehtyä hiihtämällä. Torstain avauslenkin jälkeen kävin perjantaina mukavassa pakkasessa (-16) hiihtämässä illalla 15 km ja eilen sitten ihan hyvässä kelissä päivällä 18 km. Perjantaina oli kyllä tilaa hiihtää, mun lisäksi paikalla tais olla vaan 2-3 muuta hiihtäjää. Varsinkin kun normaalisti tuo Santahaka on täynnä hiihtäjiä ainakin tähän aikaan vuodesta kun Kokkolassakaan ei oikeen muut ladut oo vielä hiihtokunnossa. Vois kyllä pikkuhiljaa muitaki paikkoja laittaa kuntoon, kun alkaa tuo saman ladun kiertäminen jossain vaiheessa kuitenkin kyllästyttää.

Matkoinahan nuo mun lenkit ei nyt mitään kovin erikoisia oo ainakaan enemmän hiihtäneelle, mutta kyllä itse oon saanu noista hyvän treenin tehtyä. Sykkeet on aika kovallakin tasolla välillä ja koko kroppa saa tehdä töitä, että siellä ladulla pääsis etenemään. Oon kyllä sen huomannu, että mielummin sitä hiihtelis niinku perjantaina, että ei kovin paljoa muuta porukkaa ollu paikalla. Silloin pystyy parhaiten keskittymään siihen omaan suoritukseen eikä tarvi kyttäillä koko aikaa, että onko joku menossa ohi tai pääsisköhän tuosta edellä menevästä ohi. Tosin harvemmin mun tarvii kenenkään ohi mennä, enemmänkin mua siellä ohitellaan. No jonkunhan on aina oltava tientukkona :)

Nyt kun on tullut muutama lenkki hiihdettyä luistelutyylillä niin täytyy varmaan seuraavaksi taas perinteistä kokeilla. Eipä tuu liikaa saman toistoan ja ottaahan tuo vähän eri lihaksiinkin, niin saa nuo luistelusta väsyneet lihakset välillä levätä. 

2 kommenttia:

  1. Eipäs olla vielä törmäilty tuolla Santahaassa? Minä oon kyllä käynyt aina aamupäivästä kun pääsen silloin paremmin ja vähemmän muita hiihtäjiä.

    VastaaPoista
  2. Mulla on tosiaan painottunu nuo hiihtolenkit yleensä iltaan kun päivät menee töissä. Lauantaina kävin päivällä.

    VastaaPoista