26.10.2011

Mykoplasma

Selvisi sitten syy tälle voimattomalle olollekin, mykoplasma. Enemmän tietoa mykoplasmasta löytyy Hevoskuurin sivuilta. Mun tapauksessa tuo mykoplasma oli jo parantunut tai verikokeiden mukaan tällä hetkellä mulla ei sitä ole, mutta olen sen syksyn aikana sairastanut. Nykyinen olo sitten on jatkoa sille eli lievää ylirasitusta ja jotain tavallista flunssavirusta. Ylirasitus taas johtuu siitä, että olen tuon mp:n aikana kuitenkin urheillut. Ei kyllä mitään kovaa kuumetta tai flunssaa ole mulle tullut tuosta. Vähän kuin itsestään mennyt ohi ja onneksi kuitenkin parantunutkin.

Nyt kun jälkeenpäin ajattelee niin tuollaista voimattomuutta on kyllä ollut. Ja välillä on kulkenut lenkeillä hyvin ja sitten on taas ollut päiviä, ettei ole kulkenut ollenkaan. Pääasia, että asialle tuli nyt jonkunlainen varmuus niin tietää mistä on kyse. Kyllähän tällainen liikkumattomuus vaikuttaa jo verensokereihinkin. Ei ihan yhtä pienellä insuliiniannoksella pärjää, mitä normaalioloissa. Toisaalta syötyäkin tulee vähemmän, kun kulutus on pienempää.

Harmittavasti jää nyt Kammenkiertäjien Iso-Syötteen reissu väliin. Kun ei vielä ole siinä kunnossa, että voisi pyörällä ajaa niin turha sinne on lähteä. Ja toisaalta jos nyt yhtäkkiä ajaisi koko päivän niin saattaisi vaan paraneminen viivästyä tai tulla jotain jälkitauteja. Tuleekin varmasti moneen vuoteen "laiskin" kuukausi tästä lokakuusta. En edes muista koska olisin kuukauden aikana näin vähän urheilua harrastanut. Taitaa mennä aikaan ennen pyöräilyn aloittamista, koska pari viime talveakin on tullut pakkaskelit hiihdettyä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti