En oo koskaan oikeestaan edes ajatellut kokeilevaniu tempoa. Oon mieltänyt sen enemmän wattimiesten hommaksi, jossa pitää olla kunnon välineet (tempopyörä, puku, kypärä). Ja varsinkin kun mun maantiepyöräö taitaa painaa enemmän kuin jäykkäperä maastopyörä niin eipä oo tullut koskaan lähdettyä kokeilemaan. Niille jotka ei tiedä niin kyseessä on siis aika-ajo kelloa vastaan. Kilpailijat lähtee minuutin välein matkaan ja toisen peesaaminen on kiellettyä, mikäli joku jälkeenpäin lähtenyt ohi menee. Eli puhtaasti oma suoritus ja se jolla on eniten voimaa menee kovinta vauhtia.
Viime viikolla Pettsson oli treeniohjelmaan laittanut seuran viikkotempon niin ei auttanut muuta kuin lähteä kokeilemaan. Kieltämättä nyt oli ensimmäinen treeni, mikä vähän jännitti etukäteen, että mitä tästä tulee. Oksennushan siitä meinas suorituksen jälkeen tulla, mutta muuten kyllä oli ihan kiva treeni. Ainakin tuntui, että kaiken sai irti mitä oli otettavissa. Ja aina sitä saa enemmän itsestä irti kun ajaa kelloa vastaan vs. että yksin tempoilisi Lahnakosken tiellä.
Eilen oli sitten vuoroissa Peltokorventien Tempo-Cupin osakilpailu. Samalla asenteella lähdin, eli kovaa treeniä tekemään ja kaikki mitä irti saa oli tarkoitus Peltokorven tien nousuihin jättää. Vähän oli eilen tukkoisempi olo kuin viikko sitten. Ainakin tuntui, että jalat meni nopeammin happoille, mutta ihan tyytyväinen oon omaan ajooni. Eihän sitä kannata oikeiden tempomiesten aikoihin verrata, mutta nyt on aika mistä parantaa. Ja tällä kertaa ajoin kuitenkin ehkä vähän fiksummin kuin viikko sitten. Silloin oli kova aloitus ja jossain vaiheessa totesin, että niillä wateilla ei kauaa ajeta. Nyt yritin lähteä vähän maltillisemmin liikkeelle, vaikka hyytyminen meinas nytkin tulla viimeisiin nousuihin. Lenkki vielä itse suorituksen päälle niin illalla kyllä jaloissa tuntui, että on ajettu.
Joka tapauksessa kahden kokeilun perusteella tuosta hommasta alkaa kuitenkin vähän jo tykätä. Ja vaikka kyseessä kilpailu onkin niin tähän kilpailuun oon asennoitunut puhtaasti omana treeninä ja kovin vastus katselee ennen suoritusta reippaana peilistä ja suorituksen jälkeen makailee tien penkalla, Hyvää vaihtelua maastoajolle ja monipuolisuus tekee varmasti hyvää pyörätreeneissäkin. Ja eiköhän tässäkin vauhti kehity kesän aikana, jos useamman kerran käy ajamassa.
18.5.2017
14.5.2017
Evoc XCM
Eilen maratoncupin avauskisa Evoc XCM Rajamäellä. Kisapäivälle osui mukavan keväinen keli niin mikäs siellä oli hienoa rataa kiertäessä. Järjestelyt tapahtumassa oli kyllä onnistuneet. Samaan aikaan maastokisan kanssa oli polkujuoksu, maastopyöräilyn ja polkujuoksun yhdistelmä sekä maantiekisa. Paikalla oli siis todellista urheilujuhlan tuntua. Tällaisissa tapahtumissa on aina hienoa nähdä kavereita ja kun oltiin hyvissä ajoin paikalla niin ehdittiin tutustua myös paikalla olleiden myyjien ja esittelijöiden tarjontaan.
Kisan startin jälkeen huomasin, että sykkeet oli ihmeellisen korkealla koko ajan. Jaloissa ei tuntunut pahalta mutta sykkeiden puolesta näytti vähän pahemmalta. Mutta kun pyörä liikkui niin antoi mennä vaan. Tekniset osuudet tuotti vähän ongelmia, mutta pääosin rata oli noopeaa ja hienoa polkua höystettynä mukavilla kivikoilla ja jumppapätkillä. Jossain ensimmäisen kierroksen puolenvälin paikkeilla huomasin, että toinen klossi on päässyt aika pahasti löystymään. Taskussa kulkee aina työkalu, joten ajattelin, että äkkiä vaan kirtistys ja matkan pääsee jatkumaan. No sew työkaluhan ei sitten ollut taskussa.. Taiteilin sitten toinen kenkä poilkimessa heiluen menemään. Vähän piti varoa, ettei tuu tilannetta, jossa sen joutuisi nopeasti irrottamaan. Sain kuitenkin lainattua työkalua ja klossin kiinni ja matka jatkui.
Toisen kierroksen alussa olo oli vielä vahva kunnes sitten yhtäkkiä sykkeetr tippui 20-25 pykälää alemmas ja hetken ajeltuani totesin, että verensokeri laskee ja nopeasti. Geeliä naamaan, mutta tuossa vaiheessa jalat oli jo aivan löysät/voimattomat. Joten kierroksen tekninen osuus oli melkoista rämpimistä. Piti vaan odotella, että verensokeri tasoittuu ja jalkoihin palaa voimat. Onneksi se tapahtui ja loppuosa oli taas mukavan vahvaa ajoa ja sykkeetkin palasi normaalitasolle. Kisasta jäi pienistä ongelmista huolimatta aika hyvä fiilis. Ei ajo mitään loistavaa ollut, mutta parempaan suuntaan menossa kuitenkin. Ja onhan tämä kilpaileminen kuitenkin aina yhtä hienoa.
Team Evocille kiitokset hienosti järjestetystä kisasta ja ratamestarille hyvästä reitistä! Kuvat totutusti Tarja Kivirinnan kamerasta. Kiitos!
Spiukilta uus kypärä ja ajolasit |
Kisan startin jälkeen huomasin, että sykkeet oli ihmeellisen korkealla koko ajan. Jaloissa ei tuntunut pahalta mutta sykkeiden puolesta näytti vähän pahemmalta. Mutta kun pyörä liikkui niin antoi mennä vaan. Tekniset osuudet tuotti vähän ongelmia, mutta pääosin rata oli noopeaa ja hienoa polkua höystettynä mukavilla kivikoilla ja jumppapätkillä. Jossain ensimmäisen kierroksen puolenvälin paikkeilla huomasin, että toinen klossi on päässyt aika pahasti löystymään. Taskussa kulkee aina työkalu, joten ajattelin, että äkkiä vaan kirtistys ja matkan pääsee jatkumaan. No sew työkaluhan ei sitten ollut taskussa.. Taiteilin sitten toinen kenkä poilkimessa heiluen menemään. Vähän piti varoa, ettei tuu tilannetta, jossa sen joutuisi nopeasti irrottamaan. Sain kuitenkin lainattua työkalua ja klossin kiinni ja matka jatkui.
Toisen kierroksen alussa olo oli vielä vahva kunnes sitten yhtäkkiä sykkeetr tippui 20-25 pykälää alemmas ja hetken ajeltuani totesin, että verensokeri laskee ja nopeasti. Geeliä naamaan, mutta tuossa vaiheessa jalat oli jo aivan löysät/voimattomat. Joten kierroksen tekninen osuus oli melkoista rämpimistä. Piti vaan odotella, että verensokeri tasoittuu ja jalkoihin palaa voimat. Onneksi se tapahtui ja loppuosa oli taas mukavan vahvaa ajoa ja sykkeetkin palasi normaalitasolle. Kisasta jäi pienistä ongelmista huolimatta aika hyvä fiilis. Ei ajo mitään loistavaa ollut, mutta parempaan suuntaan menossa kuitenkin. Ja onhan tämä kilpaileminen kuitenkin aina yhtä hienoa.
Team Evocille kiitokset hienosti järjestetystä kisasta ja ratamestarille hyvästä reitistä! Kuvat totutusti Tarja Kivirinnan kamerasta. Kiitos!
5.5.2017
Kokkola Maasto-Cup, Santahaka XC
Käytiin tänään suunnittelemassa Maasto Cupin avauskisan reitti valmiiksi. Toki aina on pieni varaus muutoksille, jos säiden haltija tekee reitille tuhojaan mutta hyvin suurella todennäköisyydellä ajetaan tällä reitillä. Reittihän on todella nopeaa polkua, muutama vähän hitaampi paikka, missä taitava kuski voi tehdä eroja. Muuten sitten kyllä taitaa watit jyllätä reitillä. Reitti on pääosin polkua ja jonkun verran on ulkoilureittiä mukana. Ja säästä riippuen saattaa olla vähän luntakin vielä jossainpäin reittiä. Tosin ne kohdat oli ainakin tänään hyvin ajettavissa ja eiköhän se lumi vielä ehdi sulaa tässä vajaan viikon aikana.
Stravasta löytyy kisareitti. alkuun voi tulla jonkunlainen starttilooppi, mutta muuten kierretään tätä rataa. Bonuksena laitetaan reitille joku sopiva Strava-segmetti jonka kisassa nopeiten ajava saa Cupin pisteisiin bonuspisteitä. Tehdään tuo tarkistus vaikka seuraavana päivänä niin kaikki Stravaa käyttävät ehtivät ladata kisadatat rauhassa. Lisäksi tuo Strava segmetti merkitään vielä metsään, niin kilpailijat tietävät koska tuolla kyseisellä pätkällä ovat.
4.5.2017
Lieto XCO
Viikonloppuna käynnistyi kansallinen XCO-cup Liedossa keväisessä lumi/räntä/rae/vesisateessa. Kaikkea mahdollista taivaalta tuli ennen kisaa ja kisan aikanakin. Enpä oo tainnu ennen ajaa virallista maastopyöräkisaa, jossa reitin varrella on lunta. Nyt tuli tuokin koettua.
Lähtökohdat kisaan oli vähän heikommat kuin viikkoa aikaisemmin. Kirstan kisan jälkeen meni useampi päivä flunssassa ja en päässyt koko viikolla ajamaan ollenkaan. Lauantaina rataan tutustuessa olo olikin ei niin yllättäen vetämätön ja löysä. Ei oikeen tahtonut löytyä minkäänlaista iskua ja kun ajotuntumakin oli jääny Kirstan metsiin niin pyöräkin tökki vähän turhan paljon. Lähtökohdat oli siis erittäin epävarmat itse kisaan.
Kisaan lämmitellessä sai muutaman minuutin välein päällensä sadetta, rakeita ja välillä aurinkoa. Koitin tehdä mahdollisimman hyvän lämmittelyn, että saisin jalkoihin jotain iskua itse kisaan. Kisa starttasi aika rauhallisesti raekuuroon. Ensimmäisellä polkupätkällä jäin tietysti sumppuun ja siinä joutui jalkautumaan. Ensimmäiset polkupätkät myös kertoi saman kuin edellispäivä. Poluilla ajo oli osaltani surkeaa. Kun ei kulje niin ei kulje.
Kisan aikana aina välillä tuntui, että nyt ajo lähtee kulkemaan mutta sitten taas ei. Ratahan oli olosuhteisiin nähden loistavassa kunnossa. Hienoa työtä on Liedossa tehty radan eteen. Ja edelleen oli parannuksia viime vuoteen tehty. Ja kyllähän siellä oli kiva ajaa, vaikka oma kulku tällä kertaa huonoa olikin. Toisaalta en oo kyllä koskaan Liedossa saanut itsestäni parasta irti. Rata on teknisesti vaativa, joten ehkä mulla menee tuolla energia siihen jumppaamiseen sen sijaan, että sais jalat kunnolla käyttöön. Kaikkea pitää osata ajaa ja tuokin kehittää.
Seuraavan kerran olis tarkoitus kisata Rajamäellä Evoc XCM:ssä ens viikon lauantaina. Sitä ennen torstaina Kokkolassa Santahaka XC paikalliskisa, jossa mun rooli taitaa tällä kertaa olla järjestelypuolella. Jonkun pitää aina järjestää, että toiset saa ajaa :)
Lähtökohdat kisaan oli vähän heikommat kuin viikkoa aikaisemmin. Kirstan kisan jälkeen meni useampi päivä flunssassa ja en päässyt koko viikolla ajamaan ollenkaan. Lauantaina rataan tutustuessa olo olikin ei niin yllättäen vetämätön ja löysä. Ei oikeen tahtonut löytyä minkäänlaista iskua ja kun ajotuntumakin oli jääny Kirstan metsiin niin pyöräkin tökki vähän turhan paljon. Lähtökohdat oli siis erittäin epävarmat itse kisaan.
Kisaan lämmitellessä sai muutaman minuutin välein päällensä sadetta, rakeita ja välillä aurinkoa. Koitin tehdä mahdollisimman hyvän lämmittelyn, että saisin jalkoihin jotain iskua itse kisaan. Kisa starttasi aika rauhallisesti raekuuroon. Ensimmäisellä polkupätkällä jäin tietysti sumppuun ja siinä joutui jalkautumaan. Ensimmäiset polkupätkät myös kertoi saman kuin edellispäivä. Poluilla ajo oli osaltani surkeaa. Kun ei kulje niin ei kulje.
Kisan aikana aina välillä tuntui, että nyt ajo lähtee kulkemaan mutta sitten taas ei. Ratahan oli olosuhteisiin nähden loistavassa kunnossa. Hienoa työtä on Liedossa tehty radan eteen. Ja edelleen oli parannuksia viime vuoteen tehty. Ja kyllähän siellä oli kiva ajaa, vaikka oma kulku tällä kertaa huonoa olikin. Toisaalta en oo kyllä koskaan Liedossa saanut itsestäni parasta irti. Rata on teknisesti vaativa, joten ehkä mulla menee tuolla energia siihen jumppaamiseen sen sijaan, että sais jalat kunnolla käyttöön. Kaikkea pitää osata ajaa ja tuokin kehittää.
Seuraavan kerran olis tarkoitus kisata Rajamäellä Evoc XCM:ssä ens viikon lauantaina. Sitä ennen torstaina Kokkolassa Santahaka XC paikalliskisa, jossa mun rooli taitaa tällä kertaa olla järjestelypuolella. Jonkun pitää aina järjestää, että toiset saa ajaa :)
24.4.2017
Kirsta XCO
Eilen avasin kisakauden Laihialla Kirstan xco-radalla. Samalla oli ensimmäinen kisa uuden seuran väreissä. Olipa kiva pitkästä aikaa päästä ajamaan kisaa ja kun tiesi, että vastus on maakunnan kärkeä niin mukava oli päästä testaamaan omaa vauihtiaan. Onhan näitä jo odotettukin. Ratakin oli yllättävän hyvässä kunnossa myöhäisestä keväästä huolimatta. Parissa kohtaa oli vähän jäätä ja muutama kurakko, mutta muuten jopa yllättävän kuivaa. Toki alusta oli vähän nihkeä, että ei siellä pyörä mihinkään itsestään liikkunut vaan jokaisen metrin eteen sai tehdä töitä tosissaan. Juodakin ehti kerran kisan aikana. Ei oikeen sopivia juomapaikkoja ollut.
Lähdöt on aina mulle vaikeita ja niin nytkin. Mutta ei nyt aivan katastrofi kuitenkaan. Ehkä talven treenit on tuonu vähän parannusta tähän, joten kärkiporukan täpärikuskit karkas vasta ensimmäisellä kivikko-osuudella eikä lähtösuoralla. Itsehän olin kisassa jäykkäperällä, jolla nyt menee alkukauden kisat muutenkin. Eli kalustolla on turha selitellä, sillä ajetaan mitä tallista löytyy. Sai ainakin ajaa putkelta ja viime viikolla telotun kyljen kestävyys tuli myös testattua. Kisan ainaka ei häirinnyt ajamista ollenkaan. Oikeestaan vasta kisan jälkeen siirryttäessä takaisin autolle alkoi kyljessä tuntua.
Kisa eteni aika samoissa merkeissä. Kärki karkasi ja kiinni ei saanut. Takaapäin Matti P saavutti mua aina radan loppuosalla. Kierroksen alkupuolella sain aina eroa tehtyä, mutta niin vaan joka kierroksen loppupuolella ilmestyi sininen paita näkyviin :) Olis ollu mielenkiintoista jos oltais päästy ajamaan koko kisa porukasssa. Olisko eroja tullut silloin suuntaan tai toiseen. Lopputuloksissa olin 5/14.
Vauhtia sais toki olla enemmän mutta kauden avaukseksi ja toiseksi lenkiksi ilman nastarenkaita tämä oli kuitenkin ihan positiivinen ajo. Parantamista on, mutta nyt on kisakausi avattu tämän kauden osalta ja jatketaan ens viikonloppuna Liedossa. Kiitos järjestäjille kisan järjestämisesta ja mun osalta tämän kevään parhaista ajo-olosuhteista. Oli hienoa!
![]() |
Kuva: Oskari Keisala |
Kisa eteni aika samoissa merkeissä. Kärki karkasi ja kiinni ei saanut. Takaapäin Matti P saavutti mua aina radan loppuosalla. Kierroksen alkupuolella sain aina eroa tehtyä, mutta niin vaan joka kierroksen loppupuolella ilmestyi sininen paita näkyviin :) Olis ollu mielenkiintoista jos oltais päästy ajamaan koko kisa porukasssa. Olisko eroja tullut silloin suuntaan tai toiseen. Lopputuloksissa olin 5/14.
![]() |
Kuva: Oskari Keisala |
Vauhtia sais toki olla enemmän mutta kauden avaukseksi ja toiseksi lenkiksi ilman nastarenkaita tämä oli kuitenkin ihan positiivinen ajo. Parantamista on, mutta nyt on kisakausi avattu tämän kauden osalta ja jatketaan ens viikonloppuna Liedossa. Kiitos järjestäjille kisan järjestämisesta ja mun osalta tämän kevään parhaista ajo-olosuhteista. Oli hienoa!
![]() |
Kuva: Oskari Keisala |
20.4.2017
Kokkolan Maastro-Cup, Santahaka XC
Kuten aikaisemminkin olen maininnut niin GIF järjestää Kokkolassa ensi kesänä 5 osakilpailun Maasto-Cupin. Alla tietoa ensimmäisestä kisasta. Kisareitti tulee tarkentumaan lähempänä kisa-ajankohtaa kun päästään katsomaan mitkä polut on ajettavissa ja miten saadaan sinne toimiva reitti aikaiseksi. Alustavien suunnitelmien mukaan ei vielä reitistä tietoja ole laitettu. Nuorimpien ikäluokkien kohdalla matka tulee kuitenkin olemaan noin kilometrin luokkaa. Aikuisten kisa tulee kestämään kärjen osalta noin 50 minuuttia - tunnin. Vähän varmasti kelistäkin riippuen.
Alla vielä Facebook-tapahtumn tiedot. Ennakkoon voi ilmottautua sähköpostilla tai sitten paikan päällä kisapäivänä. Toki ennakkoilmoittautumiset helpottavat aina järjestäjiä niin osataan vähän varautua paljonko porukkaa on kisaan tulossa.
Kokkolan Maasto-Cupin 2017 ensimmäinen osakilpailu ajetaan Santahaassa 11.5.2017. Lähtö Santahaan ulkoilualueen parkkipaikan läheisyydestä.
Sarjat:
M/N: alle 10-vuotiaat
M/N: 12
M/N: 14
M/N: 16
Miehet ja naiset yleinen.
Matkat ja reitit ilmoitetaan myöhemmin, mutta nuorimmat ajavat noin kilometrin reitin.
Ilmoittautuminen tapahtuu paikan päällä tai ennakkoon sähköpostin kautta: gifmtbteam@gmail.com
Paikan päällä ilmoittautuminen alkaa klo 17.30.
Osallistumismaksu: Juniorit ilmaiseksi, miehet ja naiset 5 euroa. Maksu maksetaan paikan päällä.
Juniorisarjat ajetaan klo 18 lähtien ja miestan ja naisten startti noin 18.30-18.45 tilanteen mukaan.
Maasto-cupiin kuuluu 5 osakilpailua. Cupin yhteispisteisiin lasketaan kaikkien viiden osakilpailun pisteet yhteen.
Junioriluokissa kaikki osallistujat palkitaan. Kokonaiskisan palkinnot jaetaan viimeisen osakilpailun jälkeen. Kokonaiskilpailun (cupin) kolme parasta palkitaan kaikissa sarjoissa.
Kilpailijoilla kypäräpakko. Pyörävalinta vapaa. Kilpailuun osallistuminen ei edellytä lisenssiä, mutta jokainen vastaa omasta vakuutuksestaan. Alue ei ole suljettu muilta ulkoilijoilta, joten kilpailijat ovat velvollisia väistämään ja varomaan muita ulkoilijoita.
Kilpailun johtajina toimivat: Antti Tuukkanen ja Jaakko Suomu. Tiedustelut ja ennakkoilmoittautumiset: gifmtbteam@gmail.com
Alla vielä Facebook-tapahtumn tiedot. Ennakkoon voi ilmottautua sähköpostilla tai sitten paikan päällä kisapäivänä. Toki ennakkoilmoittautumiset helpottavat aina järjestäjiä niin osataan vähän varautua paljonko porukkaa on kisaan tulossa.
Kokkolan Maasto-Cupin 2017 ensimmäinen osakilpailu ajetaan Santahaassa 11.5.2017. Lähtö Santahaan ulkoilualueen parkkipaikan läheisyydestä.
Sarjat:
M/N: alle 10-vuotiaat
M/N: 12
M/N: 14
M/N: 16
Miehet ja naiset yleinen.
Matkat ja reitit ilmoitetaan myöhemmin, mutta nuorimmat ajavat noin kilometrin reitin.
Ilmoittautuminen tapahtuu paikan päällä tai ennakkoon sähköpostin kautta: gifmtbteam@gmail.com
Paikan päällä ilmoittautuminen alkaa klo 17.30.
Osallistumismaksu: Juniorit ilmaiseksi, miehet ja naiset 5 euroa. Maksu maksetaan paikan päällä.
Juniorisarjat ajetaan klo 18 lähtien ja miestan ja naisten startti noin 18.30-18.45 tilanteen mukaan.
Maasto-cupiin kuuluu 5 osakilpailua. Cupin yhteispisteisiin lasketaan kaikkien viiden osakilpailun pisteet yhteen.
Junioriluokissa kaikki osallistujat palkitaan. Kokonaiskisan palkinnot jaetaan viimeisen osakilpailun jälkeen. Kokonaiskilpailun (cupin) kolme parasta palkitaan kaikissa sarjoissa.
Kilpailijoilla kypäräpakko. Pyörävalinta vapaa. Kilpailuun osallistuminen ei edellytä lisenssiä, mutta jokainen vastaa omasta vakuutuksestaan. Alue ei ole suljettu muilta ulkoilijoilta, joten kilpailijat ovat velvollisia väistämään ja varomaan muita ulkoilijoita.
Kilpailun johtajina toimivat: Antti Tuukkanen ja Jaakko Suomu. Tiedustelut ja ennakkoilmoittautumiset: gifmtbteam@gmail.com
19.4.2017
Pääsiäisen viettoa
Pääsiäinen osui treenien kannalta hyvään saumaan. Pari viikkoa kisakauden avaukseen ja oli mahdollista treenata määrällisesti vähän enemmän ja myös vähän kovenpaa. Kyllä sitä nauttikin kun pääsi treenien jälkeen lepäämään (=touhuamaan lasten kanssa) eikä työpäivät häirinneet millään tavalla päivärytmiä. Oon kuitenkin enemmän aamuihminen ja virkeimmillään aamupäivästä jos lenkkejä ajatellaan. Ainakin itsestä tuntuu, että aamupäivisin saa paljon enemmän itsestä irti kuin jos odotuttaisi treeniä iltapäivään ja lähtisi sitten vasta ajamaan. Normaalitilanteessahan viikolla kaikki treenaaminen on illalla työpäivän jälkeen sopivissa väleissä perheen muihin aikatauluihin synkronoituna.
Pääsiäisen aikana ohjelmassa oli voimatreeniä salilla ja sitten pitempiä lenkkejä sisältäen erilaisia vetoja vähän eri tehoilla ja pikkaisen pitempää rauhallista lenkkiä. Pääosin treenit sujui hyvin. Yksi katkennut vaihtajan korvake ja loukattu kylki vähän häiritsivät mutta muuten kaikki meni lähes suunnitelmien mukaisesti.
Ainut miinus on oikeestaan se, että vieläkään täällä ei ole päässyt ajamaan sulia polkuja vaan pääosin ne on edelleen jäässä ja lenkit tulee ajettua nastarenkailla. Oletan, että Lietton ei tarvi ainakaan nastarenkaita enää mukaan ottaa :) Toivottavasti täälläkin nyt kevät vähän etenisi ja lumet sulaisi. Toisaalta yöpakkaset teki kyllä pääsiäisen lenkkimaastoista hyvät ajettavat. Toki tuntuma on aina vähän eri kun ajetaan jäällä ja lumella verrattuna "oikeaan maastoon". No jospa sitä maastoajoa pääsisi sunnuntaina Laihialle Kirstan XCO-pyhättöön kokeilemaan. Siellä maastoissa on ennenkin tehty kuskeja kovempiinkin mittelöihin niin jos sieltä saisi vähän tuntumaa ja vauhtia jalkoihin ennen Lietoa.
Kisatilanne lähialueilla näyttää muutenkin hyvältä. Meidän oman cupin lisäksi Pietarsaaressa järjestetään 25.5. kisa ja Raahessa 20.5. Kaikkiin ei välttämättä aika riitä osallistua mutta katsotaan mitä näistä ohjelmaan sopii. Ainakin tuo Pietarsaaren kisa helatrorstaina tulee ajettua. Siellä on yleensä tavannut olla hyvät reitit ja hyvin järjestetyt kisat, mitä on tullut aikaisemmin käytyä.
Kisatilanne lähialueilla näyttää muutenkin hyvältä. Meidän oman cupin lisäksi Pietarsaaressa järjestetään 25.5. kisa ja Raahessa 20.5. Kaikkiin ei välttämättä aika riitä osallistua mutta katsotaan mitä näistä ohjelmaan sopii. Ainakin tuo Pietarsaaren kisa helatrorstaina tulee ajettua. Siellä on yleensä tavannut olla hyvät reitit ja hyvin järjestetyt kisat, mitä on tullut aikaisemmin käytyä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)