9.7.2016

Medilaser XCO

Valkeakoskella oli vuorossa XCO-cupin toinen kisa Medilaser XCO, Korkeakankaan urheilukeskukseen rakennetulla radalla. Rata sisälsi näin rannikon asukkaan näkökulmasta todella paljon nousua ja riittävästi haasteellisia laskuja. Kumpiakaan en oo vielä täältä löytänyt :) Rata on fyysisesti vaativa ja yks mun suosikkiradoista, millä oon ajanut. Radalla on sopivassa suhteessa teknisempää pätkää, nousua ja vähän helpompaa baanaa missä tosin pitäis sitten vauhtia saada reilusti. Nousut on teknisesti helpompia ja laskut vaativampia mikä on mun mielestä hyvä, tosin nousuissakin sai tehdä täyden päivätyön, että ne yleensä sai noustua ylös.

Mäki nousee kunnon irvistyksellä :)

Kisa lähti suhteellisen vauhdikkaasti liikkeelle kun ajettiin Eliten kanssa samassa lähdössä ja samassa startissa oli mm. Sasu Halme ja Jukka Vastaranta. Lähtö on mulle vähän heikko kohta. Pitäis olla siinä terävämpi ja saada heti alussa kone käyntiin. Lähtö on vähän maratontyylinen, jossa ei ihan niin kovaa tarvi startata kun matka on pitempi.

Nhyt startattiin oikeastaan suoraan nousuun ja sen jälkeen ehkä reitin vaativimpaan laskuun. Jostain syystä tuo DH1-lasku ei mulla tänään oikeen onnistunut. Oli vähän tökkivää ajo siinä ja turhan varovaistakin. Ehkä se viime vuoden kaatuminen vähän vaikutti alitajunnassa eikä uskaltanut ihan niin kovaa päästää mäkeen mitä olis pitänyt. Ja jos ajo tökkii niin tuossa kivikossa se sitten tökkii. Positiivisena puolena oli sitten se, että ylämäet nousi mun mielestä tavallista paremmin. Ylämäet on yleisesti mulla vähän heikkous ja niiden treenaaminenkin on jäänyt aika vähiin, mutta tänään niiden ajamisesta melkein nautti.

Laskuissa oli vähän vauhtiakin

Muutenkin kisa oli multa aika tasainen suoritus. Sykkeet pysyi tasaisen korkealla koko kisan ja ajokin tuntui ihan hyvältä. Toki vauhtia uupuu, mutta vaikean alkukesän ja kevään jälkeen se on ihan odotettuakin. Kuitenkin kone alkaa olla nyt siinä mielessä kunnossa, että kierroksia löytyy, mutta tehoja ei vielä :) Loppusijoitus tänään kahdeksas.

Omassa sarjassa täytyy kyllä ainakin voittajan eli Kuiton Antin vauhtia kehua. Oli aika helpon näköistä ajoa, se on helppoa kun sen osaa. Kiitokset järjestäjille ja kilpailijoille. Hienot kisat oli. Tarjalle kiitos kuvista! Viikon päästä jatkuu mun osalta XCO-kisailut Seinäjoella.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti