1.3.2013

Scott Scale 910

Tässä on mun ens (ja todennäköisesti myös seuraavankin) kauden pyörä. Nyt oli aika munkin siirtyä 29" aikaan. Vielä en oo yhtään lenkkiä pyörällä ajanut, joten ajokokemuksia tulee varmasti sitten viikonlopun aikana. Muutenkaan ei pahemmin kokemusta 29" fillareista ole. Joskus oon kokeillut, mutta ihan kunnon lenkkejä ei oo tullut niillä ajettua. Paljon hyvää olen kuullut mutta nyt pääsee itse muodostamaan käsityksen asiaan.

Scott Scale 910

Vähän tätä pyörää hankkiessa huolestutti takajousituksen puuttuminen. Oon kuitenkin pääosin ajanu täysjoustolla koko harrastusaikani. Viimesen reilun vuoden on ollu Scalen 26" versio, mutta sen kanssa ainakin selkä joutui välillä koville kisatilanteessa. Selän vahvistamiseen oon kuitenkin syksystä asti kiinnittänyt huomiota ja jospa tuo 29" olis kuitenkin vähä erilainen kuin pikkupyörä. Kevät ja kesä tulee tuohonkin vastauksen kertomaan, turhaa sitä vielä on murehtia.

XTR takavaihtaja
Tässä vaiheessa pyörällä on polkimineen painoa reilu 10 kiloa. Periaatteessa tuo on muuten ihan normaali 910, mutta vivut ja takavaihtaja on XTR:ää XT:n sijaan. Saattaa olla, että putkiosia vielä päivitetään ja samoin ajattelin toiset kiekot hankkia kisakäyttöön. Muutenkin hyvä olla toinenkin kiekkosetti. Ei mulla mitään painotavoitetta pyörälle ole, mutta eiköhän uudella kiekkosetillä jo saa alle 10 kiloon painon. Keventelyn sijaan on kuitenkin tarkoitus enemmän keskittyä ajamiseen ja kehittyä siinä.


Scott on vaihtanut putkiosat Ritcheysta Syncrosiin

Laitan ajokokemuksia pyörästä kunhan tässä saan säädettyä sen itselle sopivaksi ja pääsen sillä ajamaan. Kuvissa pyörä siis ihan sellaisena kuin sen sain. Ei ole vielä säädetty sen paremmin mulle sopivaksi. Kiitokset pyörän toimituksesta Pyöräliike Maunumäelle Kälviälle. Hienoa yhteistyötä olen jo pitempään heidän kanssa tehnyt kaikissa pyöräilyyn liittyvissä hankinnoissa ja tulen myös jatkossa näin tekemään.
Vaihtajien vaijerit kulkee rungon sisällä

Kettu vaimentaa iskut edestä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti