13.12.2012

Train It

Oon tässä nyt jonkun aikaa testaillu netissä toimivaa TrainIt harjoituspäiväkirjaa. Mä oon käyttänyt ilmaista versiota siihen tutustuessani. Siitä on saatavilla myös maksullinen versio, jossa olisi lisää ominaisuuksia. Itse sivusto on suomenkielinen ja ilmaisessakin versiossa on ihan hyviä ominaisuuksia, mitä ainakin itse olen pitänyt. Esimerkiksi lenkin sykekäyristä saa suoraan kaavion, josta näkee montako minuuttia on oltu pk-, vk- ja mk-alueilla. Tuo on mun mielestä ainakin ihan hyvä ominaisuus. Varsinkin jonkun tehotreenin jälkeen näkee heti, missä alueella on todellisuudessa menty.

Tässä maanantain hiihtolenkistä vähän syketietoja

Oon vuosien aikana kokeillut aika monenlaisia ohjelmia, jonne treenit saa merkattua mutta ainakin näin ensikokemuksen perusteella tämä tuntuu tosi hyvältä. Mielellään sitä aina uusia ohjelmia kokeilee ja testailee, mutta yleensä oon aina loppujen lopuksi palannut siihen tuttuun ja turvalliseen Excel-taulukkoon. Toinen on sitten Garmin Connect, jonne Garminin mittarista tulee lenkit siirrettyä. Train It vaikuttaa kuitenkin myös muihin treeneihin paremmalta ohjelmalta. Ei mulla yleensä esimerkiksi punttisalilla oo sykemittaria edes mukana ja tuonne saa hyvin nekin harjoitukset kirjattua. Ja tuonne saa tosiaan lisättyä tiedot myös Garminin Edge 500 mittarista, joten siinäkin mielessä hyvä asia. Eli jokaista tietoa ei tarvitse erikseen kirjailla, kun ohjelma sisälsi tuon Garmin pluginin. Tuki tosin monia muitakin sykemittareita. Löysin ohjelman Kauramoottorin linkin kautta, joten kiitokset sinne suuntaan.


2 kommenttia:

  1. Mulla on tuon Train it-palvelun käyttö jääny sivuun, kun lähes kaikki treenit menee sinne connectiin. Mutta näppärä sivusto tuo on, jos ei ole niin laiska kuin mä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta, että oma vaiva siitäki on, jos moneen paikkaan lenkin tietoja alkaa laittamaan. Jossain vaiheessa laiskuus iskee siihen hommaan. Niin tais käydä mullakin edellisen ohjelman kans.

      Poista