15.10.2012

Pikku hiljaa treenaamaan

Oon viimesen kisan (23.9.) jälkeen ottanut aika rennosti. Pyörällä ei oo tullu ajettua muutamaa rullilla ajettua testilenkkiä lukuunottamatta yhtään. Osittain tämä johtuu siitä, että Anthem tuli myytyä pois ja Scale ei oo taas ollut ajokunnossa. Maantiepyörälläkään en ole viitsinyt lähteä vesisateeseen ajamaan. Sitähän viime viikot on pääasiassa ollu. Jaloille lepo on tehnyt varmasti hyvää, sen verran tukkoset ne loppukaudesta jo oli. Hieronnassa oon käyny viikottain kauden päättymisen jälkeen. Kun on urheiluhieroja lähipiirissä niin pitää sitä hyödyntää.

Oon samalla miettinyt, että miten sitä pitäis lähteä treenaamaan tulevaa kautta silmälläpitäen. En oo kovin suunnitelmallisesti koskaan treenaillut vaan lähinnä oman mielen mukaan niin on hankalaa mitään tarkempaa ohjelmaakaan itselleen luoda. Ehkä se olis kuitenkin hyvä, että olis jonkunlainen pohja mitä noudattaa. Liian tiukkapiposta siitä ei saa tulla, hauskaa pitää kuitenkin olla. Kuitenkin sellainen tietty pohja tois hommaan ehkä jonkin verran järkeä ja kehittäiskin varmasti paremmin.

Voimaharjottelussa oon ainaki päättäny keskittyä keskivartalon lihaksiin. Hierojakin totes, että ei oo lihakset ihan tasapainossa, kun jaloissa lihaksia on, mutta selkälihakset taas on ihan onnettomat. Sen taas huomaa monesti varsinkin kisoissa, kun selkä alkaa mennä jumiin ja tulee kipeeksi. Eli sinne tarvitaan vahvistusta.

Ajattelin myös käydä Kuortaneen urheiluopistolla pyöräergotestissä. Viime syksynä olin jo tuonne menossa, mutta piti se sitten perua sen mykoplasman takia ja koko homma sitten jäi. Nyt jos sais järjestettyä yhden päivän vapaata niin vois tuolla testissä käydä. Oikeastaan kahdestakin syystä tuolla haluaisin käydä. Ihan mielenkiinnosta, että minkälaisia tuloksia sieltä tulee ja kyllähän noista varmasti hyötyäkin on kun saa kaikki sykealueet yms.

Huomenna voisin laittaa Scalen kasaan ja jos tällä viikolla joku ilta ehtis lenkillä käydä. Viikonloppuna joka tapauksessa tulee tehtyä paluu maastoon kun lähdetään Iso-Syötteelle perinteiseen kauden päätökseen. Siellä onkin mahtavat reitit odottamassa. Muutaman kerran oon siellä käynyt ajamassa ja joka kerta oon yhtä tyytyväinen reitteihin ollut.

Enkä mä nyt täysin tekemättä mitään ole useampaa viikkoa ollut. Vaikka pyörä on pysynyt varastossa niin oon kuitenkin käyny sulkapalloa pelaamassa ja sitten perus lihaskuntoharjoitteet kotona muutamana iltana viikossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti