7.3.2012

Rullailu

Oon lihashuoltona käyttäny rullailua eli rullataan jalkoja tuollaisen rullan (esimerkiksi viemäriputken pätkä) päällä edestakaisin. Eihän tuo kunnon hierontaa korvaa, mutta kyllä se vähän ainakin reisilihaksia pehmittää. Virallisestihan noita rullia taidetaan kaupassa myydä Pilates-rullan nimellä. Mutta aivan hyvin tuon voi itsekin tehdä juurikin vanhasta putken pätkästä tai jostain vastaavasta, millä tuo rullailu onnistuu.



Youtubesta löytyy myös paljon videoita aiheesta kun hakee foam roller. Videoista tuo idea varmasti aukenee paremmin kuin mun selityksestä. Itse oon varsinkin jumissa olevia etureisiä tuolla rullaillut ja lisäksi aina välillä talkareisiä, pohkeita ja joskus selkääkin. Kyllä sillä vaikutusta reisiin on. Tosin käyn mä säännöllisesti urheiluhierojallakin, ettei nyt sitä korvaa mutta hyvää kotona tehtävää lihashuoltoa kuitenkin. Kaupasta noita rullia saa ilmeisesti eri kovuuksisiakin, mulla on vanha ja kova putkenpätkä, eli en oo kaupallisia tuotteita kokeillu vaan tuo on mulle riittäny hyvin. Tässä vielä yksi videopätkä aiheesta: 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti