Lauantaina ehdin rataan tutustua ennen prologia ihan hyvin. Ainut vaan, että rataan tutustuessa se oli kuiva mutta lämmittelyn aikana alkoi sataa kaatamalla ja itse kisasuorituksessa rata olikin märkä ja kun radalla on paljon kivikkoa, juurakkoa ja kalliota niin radan luonne muuttui tuosta lämmittelystä aika paljon. Vähän jäi oma lämmittelykin vajaaksi tuosta sateesta johtuen mutta ihan ok suoritus prologissa. Muutama pikku virhe menee yliyrittämisen piikkiin :)
Kuva: #waterproofsport |
Prologin jälkeen oli muutama tunti odottelua ennen illan kisaa. Tässä välissä oli siis juniorilähtöjä ja muita ikäluokkien lähtöjä. Jos jonkun parannusehdotuksen voi esittää niin oma startti olisi saanut myös olla vähän nopeammin tässä välissä. Mun mielestä M30, Elite ja M18 olis voinut ajaa samassa startissa M40/50 luokkien kanssa.
Illan kisassa siis ajettiin samaa reittiä kun prologissa. Reitti oli jo ehtinyt vähän kuivua tuosta aikaisemmasta. Toki siellä sai joissain juurakoissa edelleen tarkkana olla. Ja tulihan kisan aikanakin vielä sadekuuro. Nuo nyt kuitenkin kuuluu asiaan, että joskus sataa ja märälläkin pitää osata ajaa. Itse kyllä tykkäsin tuosta lyhyestä radasta. Siinä sai kierroksen aika nopeasti täyteen ja jatkuvasti tuli samat kohdat eteen. Pysyi jotenkin rytmi aika hyvänä kisassa kun ajettiin lyhyttä rataa. Ja yllättävän hyvin illan kisassa kuitenkin jaksoi ajaa ja sykkeet pysyi tasaisen korkeina koko suorituksen ajan. Eli mitään loppua kohti selvää laskua ei tullut.
Kuva: #waterproofsport |
Lauantai-illan ohjelmassa oli kisan jälkeen lähinnä ruokaa, lepoa ja venyttelyä. Kisassa jalat toimi mutta kisan jälkeen illalla oli vähän krampin oireita takareisissä. Sunnuntaina startti oli 13.45 eli aamulla ei ollut kiire mihinkään. Henkilökohtaisesti mulle sopis paljon paremmin aikaisempi lähtö, mutta näin nämä yleensä XCO-kisoissa menee. Mun puolesta startti sais olla vaikka klo 11 tai 12 niin kotimatkallekin pääsis ajoissa. Toisaalta olipa kisa mihin aikaan tahansa niin yleensä sitä viivalla on niissä kisoissa, jotka itseä kiinnostaa. Sunnuntaina ajettiin pitempää 6,5 kilometrin reittiä, jossa oli myös enemmän teknistä haastetta kuin lauantain reitissä. Hyvä ja mielenkiintoinen reitti oli sunnuntaillekin keksitty. Sen verran oli reitillä pään kokoista kiveä, että kalusto joutuu kyllä koville tuolla radalla miehen lisäksi.
Sunnuntaina jaloissa kyllä painoi lauantain ajot. Sen huomasi heti ensimmäisellä kierroksella. Ajo olikin sen jälkeen vähän vaihtelevaa. Välillä ihan hyvää, mutta välillä meni kyllä lenkkeilyksi. Ei vaan paukut enää riittäny kovempaan vauhtiin. Kiva sunnuntainakin oli ajaa, vaikka oma ajo jättikin parantamisen varaa. Kokonaisuudessaan kuitenkin hyvä kisaviikonloppu ja kun täältä asti kisoihin ajelee niin samallahan sitä ajaa muutaman startin sen yhden sijasta :) Toivottavasti jatkossakin järjestettäisiin XCO:ssa tällaisia etappiajoja.
Kuva: #waterproofsport |
Kisailut jatkuu ens lauantaina Hyvinkää XCO:ssa ja ehkä vielä sen jäljkeen Pyssymäellä maratonin merkeissä. Pyssymäellä on hyvä maratonreitti niin sen takia siellä olis kiva käydä tavallaan päättämässä kisakausi. Voihan sitä joitain paikallisia kisoja vielä ajella sen jälkeen mutta kohta alkaa olla aika vetää vähän henkeä ja suunnitella tulevaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti