13.8.2014

Treeniä ja kisavalmisteluja

Loman jälkeen tuli oltua pari viikkoa töissä ja nyt taas tämä viikko lomalla. Kuten arvata saattaa niin työpäivisin ei kovin paljoa aikaa treenaamiselle ole jäänyt. Olen kuitenkin koittanut ottaa kaiken irti silloin kun on lenkille ehtinyt. Kun ajaa suunnitelman mukaisesti lenkit ja suunnitelmassa on myös ideaa niin välttyy siltä tasapaksulta ajelulta, mihin oon vähä turhan usein sortunut ainakin aikaisempina vuosina. Määrät on olleet nyt vähäisiä, mutta toivottavasti laatu on ollut hyvää. Siihen oon ainakin pyrkinyt. Levätäkin oon uskaltanut kun siihen on tarvetta ollut. Mielenkiintoista toisaalta nähdä, mikä on taso tällä treeni- ja lepomäärällä.

Kuntokin tuntuu olevan välillä ihan hyvä, mutta sitten on päiviä, että ei saa itsestään mitään irti ja sykkeitä ei saa nousemaan millään. Liiasta treenistäkään nuo ei oikeen voi johtua. Pitää vaan toivoa, että kisapäiväksi ei osu tuollainen päivä vaan olis edes kohtuullista kulkua. Esimerkiksi sunnuntaina ja maanantaina ajo oli aika tehotonta vääntämistä, mutta tiistaina sitten todella hyvää menoa ja kaikki meni juuri kuin olin suunnitellutkin. Nyt pitäis tuo vire saada lauantaiksi Nivalaan kun käyn ajamassa Pyssymäen XCM-kisan.

Tällä tankataan kisaa varten

Nivalan reitti kuuluu mun suosikkeihin ja toivoisinkin sinne kuivaa keliä. Kyllähän tuo on tullut märällä kelilläkin useasti ajettua, mutta viime vuosi osoitti, että kuivana reitti on kyllä enemmän mun mieleen. Pyssymäen kisan erikoisuus on mun kannalta se, että matka kotoa kisapaikalle on reilun tunnin. Harvinaista herkkua. Nivalan jälkeen mun kisakalenteri on taas vähän auki, mutta kiinnostais käydä seuraavana viikonloppuna ajamassa Rokua Mtb. En ole siellä koskaan edes käynyt, mutta ennakkotietojen mukaan teknisesti helppo ja vauhdikas reitti siellä olisi tarjolla. Se olisi tässä kohtuuden etäisyyden päässä, että sinne pääsisi hyvin päiväseltään käymään. Sen jälkeen seuraavat kisat taitaa olla pitkästi syyskuulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti