21.10.2013

Offseason

Syyskuun lopussa olleen Hämeenkyrön maratonkisan jälkeen oon ottanut lokakuun aika rauhallisesti. Pyörän kanssa on tullut ulkoiltua lähinnä hyvillä keleillä. Lisäksi oon kokeillu esimerkiksi rullasuksilla hiihtämistä tai lähinnä tasatyöntöä on tullu harjoiteltua. Pari kertaa on tullut käytyä myös maastossa juoksemassa. Aika raskas askel kyllä ollu juoksulenkeillä. Juokseminen ei oo kyllä yhtään mun laji, mutta maastossa juokseminen on kyllä ihan kivaa vaihtelua. Ja hyvä välillä harrastaa muutakin kun pelkkää pyöräilyä. 

Rullasuksilla hiihtäminenki oli yllättävän mukavaa puuhaa. Varsinkin kun parin lenkin jälkeen alkoi siihenkin löytyä jo vähän tuntumaa ja varmuutta. Edelleen kyllä otan alamäet ja risteykset varovaisesti mutta varsinkin loivaan ylämäkeen on mahtava painaa oikeen kunnolla menemään. Kyllä siinä mielessä jo kävi tuleva hiihtokausi, ihan hyvää valmistautumista siihen. Tosin nyt kun lunta satoi ja tiet on jäässä niin ei oo paljoa rullasuksilla asiaa lenkille.

Tein päätöksen, että lokakuun otan rauhallisesti enkä edes mieti treenaamista. Treenannu en oo mutta miettinyt kyllä oon.. Välillä on tehnyt tiukkaa kun mieli tekis jo ajamaan pitkiä lenkkejä, mutta oon koittanut nyt antaa kropan palautua kunnolla. Toki muutamia nautiskelulenkkejä on tullut ajettua, kuten eilen loistavassa kelissä ajettu lenkki parin kaverin kanssa. 

Keskiviikkona meen Kuortaneen urheiluopistolle suoraan pyöräergotestiin, jossa on myös laktaattimittaus. Ihan mielenkiintoista käydä tuossa testissä. Oon sinne suunnitellut jo pitemmän aikaa meneväni, muta aina se on jäänyt ja joskus oon joutunut jo varatun ajan perumaan kun oon tullut kipeeksi. Nyt kuitenkin käydään testaamassa minkälaisia tuloksia sieltä saa. Siitä saa ainakin hyvää pohjaa tulevien treenien suunnitteluun. 

Viikonloppuna on luvassa maastopyöräilyäkin vähän enemmän, kun mennään Syötteelle Kammenkiertäjien porukalla "pyöräilykautta päättämään". Perjantaina aamusta lähtö ja iltapäivästä/illasta jonkun verran ajelua ja lauantaina sitten käytännössä koko päivä pitkin Syötteen polkuja. Tuo on ihan kiva joka syksyinen perinne. Mahtavaa ajella rauhallisessa tahdissa hienoissa maastoissa ja nauttia kunnon poluista. Toki sää muodostaa aina pienen riskin, kun tähän aikaan vuodesta pohjoiseen menee. Saattaa sataa vettä, räntää tai lunta tai sitten on reilusti pakkasta mutta eiköhän siitä selvitä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti