8.8.2013

BV Sport pyöräilyhousut

Tuli ajankohtaiseksi hommata uudet pyöräilyshortsit ja hetken eri vaihtoehtoja mietittyäni päädyin kokeilemaan itselle ihan uutta merkkiä BV Sportia, jotka ostin 24hSportin verkkokaupasta. Oon muutamalta juoksua harrastavalta kaverilta kuullut positiivisia kommentteja BV Sportin kompressiotuotteista niin ajattelin kokeilla, minkälaisia varusteita siellä pyöräilypuolelle valmistetaan.

Shortsit oli reisien kohdasta aika jämäkän oloset. Mä kyllä haluankin, että pyöräilyshortsit on sopivan tiukat ja istuu hyvin päälle. Ensimmäinen lenkki meni vähän uusiin housuihin totutellessa. Kyllä se aina lenkin tai pari vaatii, että housut tuntuu "omalta". Nyt muutaman lenkin jälkeen täytyy sanoa, että oon kyllä hankintaani tyytyväinen. Kompressionhan sanotaan vähentävän happoja jaloista yms, mutta en osaa siihen vielä ottaa kantaa. Jos ylämäkitreenin ajaa niin kyllä ne jalat joka tapauksessa hapoilla on, mutta muuten kyllä hyvän oloiset housut. Varsinkin kovassa väännössä huomaa, että reidet on puristuksessa ja tuntuu, että jalasta saa kaiken voiman irti.

Ettei mee pelkäksi kehumikseksi niin parannettavaakin toki löytyy. Mä oon ollut aika tarkka pehmusteen mallista ja istuvuudesta mun hanurille. Mun mielestä pehmuste vois olla näissä vähän isompikin, mutta nämähän on maku- ja tottumiskysymyksiä. Jotain toista tuo ei varmasti haittaa yhtään. Kestävyys tulee sitten ajan kanssa testattua. Maastossa kun pääasiassa ajelen niin housut joutuu väistämättä kuran ja hiekan kanssa tekemisiin ja nehän myös kuluttaa housujen pintaa. Kulutuskestävyydestä voi kertoa paremmin vasta kun ajotunteja alkaa olla riittävästi takana. Toivotaan, että kestävyys on hyvällä tasolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti